Sante 20 lat dla zdrowia

Sante znaczy zdrowie  –  to hasło stanowi podsumowanie misji firmy założonej w 1992 roku przez Andrzeja Kowalskiego oraz jego braci: Wojciecha i Marka. Od 20 lat Sante konsekwentnie rozwija filozofię promowania zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia.

Od parafarmaceutyków do żywności funkcjonalnej

Założona w 1992 roku przez Andrzeja Kowalskiego rodzinna firma Sante, której wspólnikami są bracia Wojciech i Marek Kowalski oraz Witold Szpak, który był pierwszym pracownikiem firmy,  początkowo zajmowała się sprzedażą parafarmaceutyków, ziół, produktów zbożowych oraz ziaren słonecznika, soczewicy i soi. Wówczas też firma wprowadziła na rynek swój pierwszy produkt typu musli pod nazwą „Surówka Piękności Kleopatra”.

Oferta firmy była sukcesywnie rozwijana o produkty zaliczane do grupy zdrowej żywności – otręby pszenne, otręby owsiane, zarodki pszenne, kotlety sojowe, crunchy, musli. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy była umowa z Alpro, należącym dziś do grupy Dean Foods wiodącym producentem i dystrybutorem produktów sojowych na rynku europejskim, zawarta w 2000 roku. Na jej  na mocy firma Sante została wyłącznym dystrybutorem tej marki w Polsce. Tym samym portfolio firmy zostało uzupełnione o naturalne i zdrowe produkty roślinne (napoje, desery), będące alternatywą do produktów zwierzęcych (mleko, jogurty) .

Dziś, po 20 latach istnienia, Sante jest ekspertem żywności funkcjonalnej czyli żywności korzystnej dla zdrowia. Oferta firmy zawiera ponad 100 pozycji produktowych obejmujących produkty śniadaniowe, sojowe, otręby, kasze i ziarna, cukier trzcinowy, batony i ciasteczka owsiane, sól morską i niskosodową, masło orzechowe. Niezmiennie największą popularnością cieszą się Crunchy, Musli i Granola.

W 2011 roku oferta Sante wzbogacona została o kolejne produkty – Ciasteczka Owsiane w trzech smakach: naturalnym, kakaowym i z żurawiną, Musli Lo – bez dodatku cukru, zawierające inulinę w dwóch wariantach smakowych:  Musli Lo z owocami oraz Musli Lo orkiszowe z jagodami goji, Otręby Owsiane Wysokobłonnikowe oraz Racuchy Owsiane z wysoką zawartością otrąb owsianych.

Zdrowy biznes

Sante cieszy się stałym i stabilnym rozwojem. W 2011 roku firma odnotowała 33 proc. wzrost obrotów w porównaniu z rokiem 2010 do poziomu 259 mln zł. To kolejny udany rok w jej historii – od wielu lat wzrost obrotów kształtuje się na średnim poziomie ok. 25 proc. rocznie.

W planach firmy, zatrudniającej dziś ponad 550 pracowników w biurze warszawskim i zakładzie produkcyjnym w Sobolewie, jest poprawienie tego wyniku w perspektywie najbliższych kilku lat nawet o 100 proc. Ma to umożliwić inwestycja w rozbudowę zakładu w Sobolewie, która pozwoli, kosztem ok. 50 mln zł, podwoić obecne moce produkcyjne. Rozbudowa zakładu produkcyjnego zostanie ukończona w II połowie bieżącego roku. Sante będzie posiadała wówczas 35 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej.

Od kilku lat firma Sante jest niekwestionowanym liderem w segmencie musli (nie licząc marek prywatnych sieci handlowych), który stanowi 16% polskiego rynku płatków śniadaniowych wycenianego dziś na niemal 553 mln zł (badanie AC Nielsen w okresie XII 2010 – XII 201).  Według raportu AC Nielsen z 2011 roku opracowanego na podstawie regularnie gromadzonych danych zakupowych (za okres od grudnia 2010 do grudnia 2011) musli Sante stanowią 18,8 proc. rynku wolumenowego i 21,8 proc. rynku wartościowego.

Sante jest również liderem dynamicznie rozwijającego się w Polsce rynku cukru trzcinowego, którego wartość sprzedaży wynosi obecnie 20 mln 370 tys. zł (badanie AC Nielsen w okresie I–XII 2011 przeprowadzone w punktach sprzedaży o pow. > 300 m.kw. – Dyskonty>300m2, Supermarkety<2500m2 i Hipermarkety>2500m2), co stanowi 35 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Udziały rynkowe Sante w tym segmencie stale rosną i wynoszą 44,2 proc. rynku wolumenowego oraz 44,2 proc. rynku wartościowego. Oferta firmy obejmuje Cukier Trzcinowy Demerara, Cukier Trzcinowy Demerara Drobny oraz Cukier Trzcinowy Golden Granulated.

Od początku swego istnienia Sante, wierna swojej filozofii promowania zdrowia i zdrowego stylu życia, ogromną wagę przykłada do jakości i bezpieczeństwa ofertowanych produktów. Ich gwarancją są zarówno nowoczesna technologia produkcji wdrożona i stale rozwijana w zakładzie produkcyjnym w Sobolewie, jak też rygorystycznie przestrzegany System Zarządzania Jakością zgodny z Globalną Normą dotyczącą Bezpieczeństwa Żywności (BRC) wyd. 5 z najwyższym poziomem zatwierdzenia zgodności  – „A”, System Zapewniania Bezpieczeństwa Żywności HACCP i System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001:2000. W ramach zatwierdzania i monitorowania surowców, każdy dostawca firmy Sante jest wnikliwie sprawdzany i musi przedstawić odpowiednie badania, certyfikaty jakościowe.

Zdrowe życie

Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju firm, uważna obserwacja rynku i upodobań konsumentów oraz bezkompromisowe podejście do jakości i smaku produktów powodują, że dziś marka Sante cieszy się uznaniem w kraju i za granicą – w Wielkiej Brytanii, na Litwie, w Estonii, Szwecji, Austrii, Islandii, ale też na Bliskim Wschodzie.

Jej pozycję potwierdzają też liczne nagrody i wyróżnienia, takie jak tytuł „Gazeli Biznesu” przyznawany w rankingu dziennika „Puls Biznesu”, wyróżnienie w plebiscycie „Złoty Paragon”, „HIT HANDLU”, „Laur Konsumenta”, „Produkt na medal 2011 „Pani Domu”.

Bardzo ważnym elementem działalności firmy Sante jest edukacja prozdrowotna, którą firma realizuje poprzez szereg działań autorskich oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi, wspierając różnorodne inicjatywy edukacyjne, sportowe i społeczne. Stanowią one część strategii dalszego rozwoju firmy, stworzonej z pragnienia, aby wszyscy jej konsumenci mogli cieszyć się zdrowym życiem.

Zapoznaj się z informacją prasową: 16_05_sante_20_lat_dla_zdrowia