Sante liderem musli i cukru trzcinowego

Sante, ekspert  żywności funkcjonalnej i od lat lider rynku musli w Polsce, zajmuje również wiodącą pozycję na rynku cukru trzcinowego.

Rynek cukru trzcinowego to kategoria notująca obecnie dynamiczny rozwój. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła  20 mln 370 tys. zł (badanie AC Nielsen w okresie I–XII 2011 przeprowadzone w punktach sprzedaży o pow. > 300 m.kw. – Dyskonty>300m2, Supermarkety<2500m2 i Hipermarkety>2500m2), co stanowi 35 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Wzrost sprzedaży zanotowano również pod względem ilościowych – o 43 proc. oraz liczby sprzedanych opakowań – o 35,7 proc.

Liderem tego rynku jest firma Sante i jej udziały rynkowe w tym segmencie stale rosną. W 2011 roku wynosiły one 44,2 proc. rynku wolumenowego oraz 44,2 proc. rynku wartościowego. Oferta firmy  obejmująca Cukier Trzcinowy Demerara, Cukier Trzcinowy Demerara Drobny została niedawno poszerzona o Cukier Trzcinowy Golden Granulated.

Cukier trzcinowy to kolejna kategoria rynku, na której Sante wiedzie prym. Od kilku lat firma jest niekwestionowanym liderem w segmencie musli (nie licząc marek prywatnych sieci handlowych), który stanowi 16% polskiego rynku płatków śniadaniowych wycenianego dziś na niemal 553 mln zł (badanie AC Nielsen w okresie XII 2010 – XII 201).

Według raportu AC Nielsen z 2011 roku opracowanego na podstawie regularnie gromadzonych danych zakupowych (za okres od grudnia 2010 do grudnia 2011) musli Sante stanowią 18,8 proc. rynku wolumenowego i 21,8 proc. rynku wartościowego. Oferta firmy obejmuje Musli Tradycyjne, Musli Owocowe, Musli Tropikalne, Musli Jabłkowo-Śliwkowe oraz, wprowadzone w ubiegłym roku, Musli Lo – bez dodatku cukru, zawierające inulinę w dwóch wariantach smakowych:  Musli Lo z owocami oraz Musli Lo orkiszowe z jagodami goji.

***

Sante znaczy „Zdrowie” – od początku swojego istnienia działamy zgodnie z tą filozofią. Firma Sante A. Kowalski sp. j. jest ekspertem w produkcji żywności funkcjonalnej czyli żywności korzystnej dla zdrowia oraz liderem na rynku musli, produktów sojowych i cukru trzcinowego. W portfolio firmy znajduje się około 100 pozycji produktowych wspierających zdrowy tryb życia i odżywiania. Utrzymujemy dynamiczny i stały wzrost obrotów, a nasze produkty cieszą się uznaniem konsumentów w kraju i za granicą – w Wielkiej Brytanii, na Litwie, w Estonii, Szwecji, Austrii, Islandii, ale też na Bliskim Wschodzie. Pozycję firmy i marki Sante potwierdzają też liczne nagrody i wyróżnienia, takie jak tytuł „Gazeli Biznesu” przyznawany w rankingu dziennika „Puls Biznesu”, wyróżnienie w plebiscycie „Złoty Paragon”, „HIT HANDLU”, i „Laur Konsumenta”.