Sante powalczy o rynek bakalii

Sante, ekspert  żywności funkcjonalnej, planuje wejść na rynek bakalii i powalczyć z jego liderami o znaczącą pozycję.  Firma dziś zajmuje pierwsze miejsce na rynku musli.

Założona w 1992 roku firma początkowo zajmowała się sprzedażą parafarmaceutyków, ziół, produktów zbożowych oraz ziaren słonecznika, soczewicy i soi. Wówczas też wprowadziła na rynek swój pierwszy produkt typu musli pod nazwą „Surówka Piękności Kleopatra”.

Dziś, po 20 latach istnienia, Sante jest ekspertem żywności funkcjonalnej czyli żywności korzystnej dla zdrowia. Oferta firmy zawiera ponad 100 pozycji produktowych obejmujących produkty śniadaniowe, sojowe, otręby, kasze i ziarna, cukier trzcinowy, batony i ciasteczka owsiane, sól morską i niskosodową, masło orzechowe. Stale jest też poszerzana o nowe produkty.

Od kilku lat firma Sante jest niekwestionowanym liderem w segmencie musli (nie licząc marek prywatnych sieci handlowych), który stanowi 16% polskiego rynku płatków śniadaniowych wycenianego dziś na niemal 553 mln zł (badanie AC Nielsen w okresie XII 2010 – XII 201).  Według raportu AC Nielsen z 2011 roku opracowanego na podstawie regularnie gromadzonych danych zakupowych (za okres od grudnia 2010 do grudnia 2011) musli Sante stanowią 18,8 proc. rynku wolumenowego i 21,8 proc. rynku wartościowego.

Plany dalszego rozwoju firmy dotyczą m.in. wejścia na rynek bakalii.

„W niedalekiej przyszłości zamierzamy wejść z marką Sante na rynek bakalii i powalczyć z jego liderami o znaczącą pozycję. To dla nas ważny projekt i prace nad nim już się rozpoczęły” – mówi Andrzej Kowalski, założyciel i współwłaściciel firmy Sante. „Bierzemy pod uwagę różne scenariusze od ekspansji od zera realizowanej własnymi siłami,  po przejęcie firmy bakaliowej.  De facto, rozmowy w sprawie potencjalnego przejęcia już trwają”.

Przejęcie innej firmy było by pierwszym tego typu krokiem w historii Sante. Jej dotychczasowy rozwój miał charakter organicznych i był budowany samodzielnie od podstaw oraz finansowany wyłącznie dzięki kredytom bankowym. Firma zawdzięcza to dobrym wynikom, jakie osiąga od wielu lat – wzrost obrotów kształtuje się na średnim poziomie ok. 25 proc. rocznie. Rok 2011 okazał się bardzo udany – obroty wzrosły do 33 proc. w porównaniu z rokiem 2010 do poziomu 259 mln zł.

W planach firmy, zatrudniającej dziś ponad 550 pracowników w biurze warszawskim i zakładzie produkcyjnym w Sobolewie, jest, w perspektywie pięciu lat, podwojenie tego wyniku (do ok. 500 mln zł). Ma to umożliwić inwestycja w rozbudowę zakładu w Sobolewie, która pozwoli, kosztem ok. 50 mln zł, podwoić obecne moce produkcyjne. Rozbudowa zakładu produkcyjnego zostanie ukończona w II połowie bieżącego roku. Sante będzie posiadała wówczas 35 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej i magazynowej.

***

Sante znaczy zdrowie – od początku swojego istnienia działamy zgodnie z tą filozofią. Firma Sante A. Kowalski sp. j. jest ekspertem w produkcji żywności funkcjonalnej czyli żywności korzystnej dla zdrowia oraz liderem na rynku musli, produktów sojowych i cukru trzcinowego. W portfolio firmy znajduje się około 100 pozycji produktowych wspierających zdrowy tryb życia i odżywiania. Utrzymujemy dynamiczny i stały wzrost obrotów, a nasze produkty cieszą się uznaniem konsumentów w kraju i za granicą – w Wielkiej Brytanii, na Litwie, w Estonii, Szwecji, Austrii, Islandii, ale też na Bliskim Wschodzie. Pozycję firmy i marki Sante potwierdzają też liczne nagrody i wyróżnienia, takie jak tytuł „Gazeli Biznesu” przyznawany w rankingu dziennika „Puls Biznesu”, wyróżnienie w plebiscycie „Złoty Paragon”, „HIT HANDLU”, i „Laur Konsumenta”.